GRATIS FRAKT over 500kr
30 dagers åpent kjøp
1-3 dagers levering
Kundeservice 22 63 00 50

Betingelser

Betingelser for Illusion.no AS

Generelt
Disse angitte vilkår regulerer forbrukers bruk av varer og tjenester levert av Illusion.no AS. Vilkårene gjelder for alle slike salgstransaksjoner fullbyrdet fra Illusion.no AS nettbutikk, så lenge ikke andre forhold er avtalt.

Registrering
For å kunne handle hos Illusion.no AS må du registrere en brukerkonto eller handle som gjest. Registreringen er gratis og uten forpliktelser. Opplysningene vil bli lagret på en sikker måte og vil ikke være tilgjengelig for uvedkommende. Ved registrering er du forpliktet til å lese gjennom kjøpsvilkårene. Oppbevar eventuelt tildelt passordet på en sikker måte. Du er selv ansvarlig for ikke å overlate din registreringsinformasjon til tredjepart. Brudd på denne plikten kan medføre erstatningsansvar.

Utlevering av personalia
Illusion.no AS er anvarlig for alle personlige opplysninger du oppgir til oss, eller som vi får del i når du legger inn kjøpsordre eller besøker vår hjemmeside. Informasjonen vil brukes til varedistribusjon og til å sende deg informasjon om tjenester fra Illusion.no AS. Illusion.no AS vil under ingen omstendigheter overlate utleverte personalia, eller andre opplysninger om kunder hos Illusion.no AS til en tredjepart. Ved å opprette en brukerkonto hos Illusion.no AS gir du oss tillatelse til å bruke din epostadresse til å sende deg markedsføring om våre produkter. Du kan reservere deg mot dette på innmeldingsskjemaet. Du har på forespørsel rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi har registrert på deg, og til å kreve disse slettet.

Innlegging av kjøpsordre
Det er kun personer som er fylt 18 år som har tillatelse til å handle hos Illusion.no AS. Innlagt kjøpsordre er bindende. Falske bestillinger vil bli politianmeldt. Forsøk på svindel, dokumentforfalsking og annen kriminell virksomhet vil bli strafferettslig forfulgt. Ved å handle hos Illusion.no AS erklærer du å ha fylt 18 år.

Ordrerutiner
Alle ordre behandles fortløpende. Når din ordre er godkjent vil du umiddelbart motta epost fra Illusion.no AS med ordrebekreftelse.

Betaling
Illusion.no AS aksepterer 4 betalingsmåter; elektronisk betaling med kreditt/debetkort, gratis Klarna Faktura, utsatt betaling med Klarna faktura og Klarna delbetaling.

Kortbetaling online
Illusion.no AS aksepterer følgende kort: Visa og Mastercard, samt alle andre debetkort merket med VISA-logo. Når du betaler med kort låses beløpet du skal betale på din konto inntil din bestilling er sendt fra oss, deretter trekkes beløpet. Denne gir en trygghet for deg som kunde ved at Illusion Nordic AS ikke kan ta betalt for en vare før den er sendt. Dersom det skulle oppstå et problem ved leveransen, vil beløpet låses opp, og du vil få tilgang til beløpet på konto. Vår betalingsordning er godkjent av Datatilsynet.

Frakt og gebyr
Illusion.no AS benytter PostNord som fraktleverandør. Fraktprisen er kr. 49,-, men gratis ved kjøp over 500,-

Leveransevilkår
Levering skjer med PostNord. Normal fremsendingstid er 1 - 5 virkedager. Illusion.no AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i postgangen når sendingen er overlevert PostNord. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekt adresse og at postkasse/postboks er tydelig merket. Kunden står selv  økonomisk ansvarlig for bortkomne sendinger dersom dette skyldes at feil adresse er oppgitt.

Vareinformasjon
Illusion.no AS tilstreber seg å hele tiden gi deg korrekt informasjon. Likevel kan det forekomme at vi mottar feil informasjon fra våre underleverandører. Illusion.no AS tar forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, priser eller annen informasjon som fremkommer som følge av feil informasjon gitt oss fra underleverandør, og forholdes retten til å endre produktsortiment, tilgjengelighet og pris som følge av dette. Grunnet manglende internasjonale standarder for størrelser, må enkelte varer omregnes for å tilpasses størrelsestabellen du finner på våre nettsider. Det kan derfor forekomme avvik mellom bestilt størrelse, og størrelsen som er merket fra leverandøren. Varen er allikevel i henhold til måletabellen på våre nettsider. Måletabellen er kun veilende. Enkelte variasjoner i passform vil kunne forekomme.

Retur og Angrerett

1. Angrekjøp før levering
Hvis du ønsker å kansellere din ordre før den er ekspedert og sendt, kan du gjøre dette ved å skrive en e-post til support@illusion.no. Du må skrive "ANGRE" med store bokstaver i emneteksten, og sende eposten så fort som mulig, for vi pakker som regel få timer etter vi har registrert ordren. Grunnet rask ordrebehandling stilles det ingen garanti for kansellering av bestillingen før sending. I slike tilfeller henviser vi til din angrerett.

2. Retur etter levering
Hvis du ønsker å returnere en vare etter at den har blitt fakturert og sendt fra Illusion.no så er det angrerettloven som gjelder. Hos Illusion.no AS har du 30 dagers angrerett! (mot 14 dager i angrerettloven) Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser, derfor finner du viktige utdrag fra angrerettloven nedenfor:

  • Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 11)
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for varer der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
  • Forbrukeren plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres til selgeren, men kan i stedet betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Forbrukeren har da plikt til å si fra om dette til selger. (jf. Angrerettloven § 15)
  • Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp, så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

Varer som raskt forringes er unntatt loven. Dette betyr av intimprodukter, piercingsmykker, øredobber og kontaktlinser hvor forsegling er brutt, ikke kan returneres. Det samme gjelder undertøy og badetøy dersom trusebeskyttelse er fjernet.

3 . Uavhentede pakker
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, fyller du ikke kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil bli belastet med et gebyr for å dekke Illusion.no AS sine frakt- og håndteringskostnader av varene. Størrelsen på gebyret tilsvarer våre utgifter med forsendelsen, minimum kr. 300,-. Dette omfatter også bestillinger som nektes mottatt.

4. Retur av ordre før den er hentet
Send en epost til support@illusion.no og si fra om at du sender tilbake en uavhentet pakke. Gå til postkontoret, fyll ut vedlagt returskjema og betal returporto.

5. Retur av ordre etter den er hentet
Fyll ut returskjemaet og legg det ved pakken. Legg alle varer som skal returneres pent i original emballasje, pakk dem forsvarlig inn og send pakken til oss. 

Du er selv ansvarlig for returforsendelsen og må betale porto. Ta vare på kvittering om at returen er sendt. Dette er din garanti. Illusion.no AS er erstatningsansvarlig for sendingen dersom den returneres innen 30 dager fra mottak, men du plikter å fremvise dokumentasjon på at retur er foretatt korrekt. Etter 30 dager bærer forbruker alt ansvar ved retur.

Det krever en aktiv handling fra deg, slik at vi kan behandle saken på en rask og smertefri måte for alle parter iht. Angrerettloven. Beskjed om bruk av angrerett må gis Illusion.no AS og ikke fraktleverandør.

Returer sendt i oppkrav blir ikke hentet ut. Alle returer MÅ sendes via Posten Norge.

6. Kreditering eller Bytte under Angreretten
Når en vare er returnert til Illusion.no AS under angreretten, så må vi undersøke og bekrefte at kjøpet/varen er innenfor kriteriene for angrerett. Du vil straks motta en bekreftelse pr. epost om at din retur er behandlet.

Dersom du ønsker byttevarer som er dyrere enn opprinnelig vare må legge inn en bestilling på ny selv. Vi bekoster porto tilbake til deg ved bytte av varer.

Reklamasjon
Reklamasjoner på grunn av feil ved varen: Det gis full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Etter hovedregelen er det 2 års reklamasjonsrett på alle varer. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Reklamasjon må meldes innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget, men fristen kan ikke være kortere enn 2 måneder.

Ved reklamasjoner, ta kontakt med kundeservice først.

Illusion.no AS er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Illusion.no AS sin side.

Priser
Alle våre priser er inklusiv merverdiavgift dersom ikke annet er oppgitt. Prisene er oppgitt i norske kroner. 

Kundens plikter
Den som er registrert som kunde hos Illusion.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser Illusion.no, eller Illusion.no’s samarbeidspartnere leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, såfremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Illusion.no’s side. Kunden plikter å følge de til enhver tid gjeldene retningslinjer for returer, herunder de tilhørende forskrifter og lover.

Force majeur
Er Illusion.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Illusion.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Endring i vilkårene
Illusion.no forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.